Awatar użytkownika
yog
Tormentor

Hortus Animae

yog 5 lata temu

Obrazek
Hortus Animae to progresywna blackowa kapela z okrytego złą sławą włoskiego Rimini, założona w 1997 roku z inicjatywy m.in. Martyra Lucifera, który do dziś pozostaje jedynym oryginalnym członkiem formacji. Nazwa ta (łacińska zapewne), według encyklopedii metallum oznacza Ogród duszy - czymkolwiek ten jest.

Obrazek
Wspomniany progresywny black metal prezentowany przez bohaterów tematu należy do gatunku: panowie siedzą nad stołem przy seansie spirytystycznym i czytają poematy własnoręcznie zamordowanym w ślepej furii ukochanym. Okazało się zresztą, że mają adekwatną do mojego opisu fotę ;) Szczęśliwie kolesie umieją się płynnie poruszać na granicy gotyku nie popadając w kicz. Sporo partii gitarowych zastępuje tutaj pianino. Czy tam fortepian, nie znam się, ale brzmi jak pianino (pewnie z Casio i tak) :P

Hortus Animae dość umiejętnie bawi się w zapożyczenia, nie popadając jednocześnie w żadnym momencie w niesmaczny rip-off. Mamy momenty inspirowane np. słynnym zakończeniem Without God Katatonii, a innym razem bardzo oryginalny cover Freezing Moon połączony z jakąś klasyczną nutką i do tego Tubular Bells Mike'a Oldfielda!). Wszystko to we własnej interpretacji, bez bezmózgiego naśladownictwa.

Obrazek
Jak to w kapelach tego typu nurtu, oczywiście zdarzają się smyczki itp. dodatki, ale najczęściej obywa się z samym pianino-keyboardem i klasycznym blackowym zestawem. To taka awangardowa zabawa konwencją tej bardziej "falbankowej" odmiany blacku (jak ktoś kojarzy foty Blakkheima z Diabolical Masquerade to wie, o czym mówię). Plus gotyckiego, nazwijmy to, metalu do jakiegoś '94 - pinkfloydowanie w stylu Tiamatu z Wildhoney się tutaj też trafia. Bardzo urocze, emo solóweczki jak ze wspomnianego Tiamatu.