
Coil to multigatunkowy projekt muzyczny założony we wczesnych latach osiemdziesiątych przez basistę Psychic TV Geffa Rushtona (aka Johna Balance'a). Kiedy dołączył do niego Peter Christopherson (Throbbing Gristle, Psychic TV), Coil przerodził się w pełnoprawny zespół.
How to Destroy Angels - debiutanckie EP zespołu, poświęcony Marsowi rytualny ambient mający na celu "kumulację męskiej energii seksualnej", w całości nagrany przy użyciu gongów, mieczy i "bullroarerów", później wydany w rozszerzonej zremiksowanej wersji z udziałem Stevena Stapletona
Scatology - pierwszy album długogrający, w międzyczasie skład poszerzył się o Stephena Throwera, płytę wyprodukował JG Thirlwell, koncept Scatology nawiązuje do alchemii, a teoria zamiany ekskrementów w złoto ma tu też wymiar czysto muzyczny, otóż filarem albumu jest wykorzystany w roli samplera Fairlight CMI dzięki któremu zespół wplótł w kompozycje "śmieciowe" sample (np. odgłos wydawany przez osobę uderzoną kijem

Horse Rotorvator - to drugi i ostatni album Coil na którym podstawę tworzył Fairlight, tym razem jednak zespół posiadał znacznie więcej czasu i środków na nagrania, tematyka utworów jest bardzo zróżnicowana jednak we wszystkich pojawia się motyw śmierci i przemijania, znaczna część kompozycji posiada jakieś cech muzyki ludowej z różnych zakątków świata, Horse Rotorvator zawiera również cover Leonarda Cohena oraz przerobioną meksykańską pieśń Maria Isabel.
Love's Secret Domain - według Balance'a początkowym pomysłem na Love's było stworzenie albumu kabaretowego który na przełomie wieków mógłby nagrać Nikola Tesla, jak to często było z Coil wstępne założenia ulegały ciągłym mutacjom, na przestrzeni wielu długich oddalonych w czasie sesji nagraniowych projekt obrósł we wpływy techno, acid house'u, argentyńskiego tanga, pojawiło się na nim jazzowe solo, kawałek oparty na noisowej gitarze, didgeridoo i pijana Annie Anxiety z Crass, a to dopiero początek.
Time Machines - to projekt poboczny, pomysł nagrania minimalistycznego albumu z dronem którego założeniem jest "wyrwanie słuchacza z czasu" pojawił się w głowie Johna po tym jak rozmawiali z Drew McDowall na temat wielodniowych rytuałów religijnych na dalekim wschodzie, Time Machines zawiera cztery utwory nagrane na syntezatorach analogowych, każdy z nich oparty jedynie na jednym różnie modelowanym dźwięku.
Moon's Milk (In Four Phases) / albo seria EPek - seria czterech improwizowanych materiałów nagranych w momencie przesileń i równonocy, jeśli sesja nagraniowa nie zakończyła się w przeciągu dnia zespół czekał rok aby ją dokończyć, materiał nagrany razem Williamem Breezem, który grał na skrzypcach elektrycznych.
Astral Disaster - kolejna płyta związana z naturą, tym razem poświęcona głownie oceanom, do składu dołącza Thighpaulsandra, album jest bardzo minimalistyczny i melancholijny, pełen narracyjnych utworów.
Musick to Play in the Dark Vol. 1 i Vol. 2 - zespół wchodzi w fazę "lunarną", to w zasadzie dziwaczny dark ambient, ale utwory nabierają wręcz bluesowego posmaku, dużo tu operowania ciszą, akustycznymi trzaskami, glitchem i dźwiękowym efektem trójwymiaru, w przeciwieństwie do wielu fanów Coil ja wolę część drugą.
Constant Shallowness Leads to Evil - anty-konsumpcjonistyczny noise

The Remote Viewer - folkowy ambient, na którym oprócz elektroniki znalazły się dudy i lira korbowa.
Informacje, wywiady, dyskografia:
http://www.brainwashed.com/coil/
Zbiór wszystkich tekstów Coil:
http://www.barringtonarts.com/GoldenAge_Bloodsports.pdf
Muzyka: