Awatar użytkownika
Hajasz
Raubritter
Posty: 3716
Rejestracja: 3 lata temu
Lokalizacja: Opole

Allerseelen

Hajasz 3 lata temu

Obrazek
Allerseelen (Dzień Zaduszny) to austriacki projekt na czele, którego stoi Gerhard Hallstatt publicysta, poeta, kompozytor. Muzycznie Allerseelen to jedyna w swoim rodzaju, oryginalna kombinacja industrialu z elementami folku i niemieckiej psychedelii lat 70-tych którą można by zdefiniować jako folk industrialny. Na scenie utwory nierzadko odbiegają od wersji studyjnych. Fascynującą atmosferę swoich live wystąpień zawdzięczają marszowej perkusji i psychoaktywnej grze basistki, które nadają całości atmosferę na pograniczu krautfolka i krautrocka.

Allerseelen zasłynął już materiałami demo, na których używał instrumentów wykonanych z ludzkich kości. Debiutancki album Cruor to właśnie instrumentalne nagrania połączone z tybetańską muzyką rytualną. Kolejny album Gotos=Kalanda to według Gerharda muzyczna ilustracja ciemności i przemocy. To właśnie na tym albumie uczył się swoje mroki tworzyć Krzychu Vickernes. Także przez ten album Allerseelen został posądzony o propagowanie faszyzmu i nazizmu ponieważ na okładce jest zdjęcie podłogi zamku Wewelsburg ze słynnym czarnym słońcem.

Trzecia płyta Sturmlieder przynosi spore zmiany. Cały album odegrany jest na dwóch gitarach basowych w akompaniamencie marszowych bębnów. Pojawiają się wokale żeńskie i męskie. Gerhard jeszcze bardziej prowokuje tytułami i tekstami z absolutnym klasykiem Heiliges Blut. Aby jeszcze bardziej podgrzać atmosferę i zarzuty o prawicowe poglądy pojawia się album Neuschwabenland. Nowy styl muzyczny nazwany military pop, którym Allerseelen "opowiada" o wyprawie nazistów na Antarktydę w celu utworzenia nowego państwa. Oczywiście to tylko prowokacja bo teksty to wiersze Hermanna Hessego i jego żony oraz kilku innych poetów. Od tego albumu każdy kolejny jest inny. Venezia to neoklasycystyczne i jazzowe dźwięki przedstawiające podróż Gerharda po tym mieście. Na kolejnych albumach objawią się jego fascynacje hiszpańskim folkiem i martial industrialem. Do współpracy na kolejnych albumach zaproszeni będą ludzie z Von Thronstahl, Blood Axis, Sangre Cavallum, Ataraxia i Changes.

Dyskografia:
1988 - Morgenröte [demo]
1989 - Requiem [demo]
1989 - Schwartzer Rab [demo]
1989 - Lacrima Christi [demo]
1989 - Autdaruta [demo]
1989 - Desaster [demo]
1989 - Flamme Und Asche [demo]
1992 - Auslese [demo]
1994 - Walked In Line / Ernting [split z Blood Axis]
1994 - Cruor [kompilacja]
1995 - Gotos=Kalanda
1996 - Sturmlieder
1998 - Käferlied / Brian Boru [split z Blood Axis]
1999 - Alle Lust Will Ewigkeit / Traumlied [single]
1999 - Stirb Und Werde
2000 - Nornar Nagli / Panzergarten [single]
2000 - Neuschwabenland
2001 - Allerseelen / ‎– Canço De Somni / Marqués De Púbol [single]
2001 - Venezia
2002 - Knistern / Löwin [single]
2002 - Abenteuerliches Herz
2003 - Funke / El Astro Rey [split z Ô Paradis]
2003 - Flamme
2003 - Pedra [single]
2003 - Archaische Arbeiten [kompilacja]
2004 - Gefiederte Träume
2004 - Heimliche Welt [kompilacja]
2005 - Knospe [single]
2005 - Edelweiss [kompilacja]
2006 - Barco Do Vinho [split z Sangre Cavallum]
2006 - Men Among The Ruins [split z Changes]
2007 - Hallstatt
2008 - Allerseelen ‎– Ultima Thule [split z Ataraxia]
2008 - Georg Trakl. Umnachtung [split z Otzepenevshiye / Neutral]
2008 - Wintersonnenwende [single]
2009 - Sonne Golthi-Ade [single]
2010 - Rauhe Schale
2015 - Terra Incognita
2017 - Anubis / Chairete Daimones [single]
2017 - Dunkelgraue Lieder
2019 - Chairete Daimones






BC: https://allerseelen.bandcamp.com/music
Discogs: https://www.discogs.com/artist/24241-Allerseelen
GRINDCORE FOR LIFE

Wróć do „Industrial / Ambient / Electronic”