W sumie znam Kaśkę Krzak od kilku lat i dość niedawno załapałem o co tu chodzi (nieźle jak na muzykę pop), ale od tego czasu jest dla mnie wzorem popowej artystki. Otóż babka zawsze aktywnie uczestniczyła w każdym etapie produkcji swoich płyt i to na "technologicznej szpicy", włączając w to: sampling, obsługę syntezatorów i programowanie bębnów. Kiedy poluzowano jej producencki gorset mogła sobie pozwolić na dziwne narracyjne koncepty, tekstowe nawiązania np. do Gurdjieffa i wymaganie od realizatorów dźwięku żeby perkusja brzmiała jak wystrzały z armat. Śmiem twierdzić, że Kate wywarła większy wpływ na dzisiejszą eksperymentalną elektronikę niż kobiecy pop. Co zdaje się potwierdzać wręcz nabożny szacunek jaki pojawia się w wywiadach z artystami z tego kręgu, kiedy tylko temat zboczy na twórczość Kate.
Dyskografia:
1978 - The Kick Inside
1978 - Lionheart
1978 - 4 Sucessos [EP]
1979 - On Stage [EP]
1980 - Never for Ever
1982 - The Dreaming
1983 - Kate Bush [EP]
1984 - The Single File 1978~1983 [boxed set]
1985 - Hounds of Love
1986 - The Whole Story [kompilacja]
1989 - The Sensual World
1990 - Aspects of the Sensual World [EP]
1990 - This Woman's Work: Anthology 1978–1990 [boxed set]
1993 - The Red Shoes
1993 - Eat the Music [EP]
1994 - Live at Hammersmith Odeon [boxed set]
2005 - Aerial
2011 - Director's Cut
2011 - 50 Words for Snow
2016 - Before the Dawn [live]
2018 - Remastered Part I [boxed set]
2018 - Remastered Part II [boxed set]
2019 - The Other Sides [kompilacja]
Muzyka: