Grupa z Norge stworzona by kultywować trv norwegian black metal z początku lat 90-tych. W składzie Cieklas z NettleCarrier i wokalista hipsterskiego Kvelertak, który jednak w Djevel sprawdza się wyśmienicie. Udany debiut i rewelacyjna druga płyta Besatt av Maane og Natt, która byłaby klasykiem, gdyby wyszła w 1994/5. Pózniejsze dokonania również warte uwagi. W przeciwieństwie do hejtowanego na forum Tsjuder, poza blastowaniem panowie nie zapomnieli o zachowaniu tego niepowtarzalnego dla początków 2 fali klimatu.
Skład:
Faust - Drums (2017-present) Blood Tsunami, Galgeberg, Scum, ex-Bomberos, ex-Decomposed Cunt, ex-Mongo Ninja, ex-Studfaust, ex-Stigma Diabolicum, Blood Fire Death, ex-Aborym, ex-Emperor, ex-Thorns, ex-Nattefrost (live)
Kvitrim - Vocals (harsh), Bass (2020-present) Black Majesty, Dark Sonority, Mare, Vemod, ex-Castrum Doloris, ex-Grenjar, ex-Mørkekunst, ex-Kaosritual, Solstorm, ex-Whoredom Rife (live), ex-Celestial Bloodshed (live), ex-One Tail, One Head (live)
Mannevond - Bass (2011-2020), Vocals (harsh) (2017-2020) Craft, Jordsjuk, Koldbrann, Faustcoven (live), Furze (live), ex-NettleCarrier, ex-Urgehal, ex-Carnifex (live), ex-Enthral (live), ex-Endstille (live), ex-Krypt (live), ex-Vidsyn (live), ex-Delirium Bound
Hjorth - Drums (2011) Purified in Blood, ex-Kvelertak
Erlend Hjelvik - Vocals (harsh) (2011-2017) Hjelvik, ex-Kvelertak
Dirge Rep - Drums (2012-2017) Gehenna, Nauthis, The Konsortium, ex-Orcustus, ex-Secht, ex-Enslaved, ex-Gorgoroth (live), ex-Nattefrost (live), ex-Neetzach, ex-Tortorum, ex-122 Stab Wounds, ex-NettleCarrier, ex-World Destroyer
Izare - Keyboards (2023-2025)
Jon Bakker - Bass (2024-2025) Fester, Ulvehunger, ex-Gruesome, ex-Necro-Sentient Mortis Feed, ex-Balvaz, ex-Braindead, ex-Cremator, ex-Kampfar, ex-Carpathian Full Moon
Jan Even Åsli - Vocals (clean), Guitars (2025) Vemod, Black Majesty (live), Whoredom Rife (live), ex-One Tail, One Head, Astral Winds, ex-Jammerskrik
Ruben Willem - Guitars (2012-2015) ex-Haust
Pete Evil - Guitars (2016) Blood Tsunami, Galgeberg, Kill All, ex-Bomberos, ex-Mongo Ninja, ex-Studfaust (live), Hellride
Voidar - Guitars (2017-2020) Koldbrann, ex-Hjarnidaudi, Odessa, ex-Kraanium, ex-Dragging Entrails (live), ex-Hlidolf
Sindre Solem - Bass (2018-?) Nekromantheon, Obliteration
Eirik Renton - Drums (2018) Jordsjuk, Nattverd, Trollfest, Cadaver (live), ex-Sarkom, ex-Svartelder, ex-Tottal Tømming, ex-Koldbrann (live), ex-Pantheon I, ex-Urgehal, ex-Ritual
John Grave - Bass (2019-2020) Koldbrann (live), ex-Carnifex
Mannevond - Bass (2021-2024) Craft, Jordsjuk, Koldbrann, Faustcoven (live), Furze (live), ex-NettleCarrier, ex-Urgehal, ex-Carnifex (live), ex-Enthral (live), ex-Endstille (live), ex-Krypt (live), ex-Vidsyn (live), ex-Delirium Bound
2011 - Dødssanger
2012 - Besatt av maane og natt [EP]
2013 - Besatt av maane og natt
2015 - Saa raa og kald
2016 - Vi slakter den foerste og den andre, den tredje lar vi gaa mot nord [single]
2016 - Norske ritualer
2017 - Korp - Four No! Reason [split]
2018 - Det svartner paa likbleik hud [single]
2018 - Blant svarte graner
2018 - Naar solen er vekk [single]
2018 - Vettehymner [EP]
2019 - Illoeygd foedt som Satans barn, paa ferd uden spor af menneskeverd [single]
2019 - Ormer til armer, maane til hode [single]
2019 - Ormer til armer, maane til hode
2021 - Englene som falt ned i min seng, skal jeg sette fri med brukne vinger og torneglorier [single]
2021 - Maanen skal være mine øine, den skinnende stierne mine ben, og her skal jeg vandre til evig tid [single]
2021 - Tanker som rir natten
2022 - Kronet av en væpnet haand [single]
2022 - I daudens dimme natt [single]
2022 - Naa skrider natten sort
2024 - Bespottelsen [single]
2024 - Under nattens fane i Fandens prakt [single]
2024 - Natt til ende
MA: https://www.metal-archives.com/bands/Djevel/3540328290