Przeklęte Fleurety od początku czyli 1991 roku istnieje jako duet w niezmienionym składzie. Svein Egil Hatlevik i Alexander Nordgaren dzielnie stoją na straży i tylko czekać kiedy znowu uderzą. Zaczynali jako typowy black metalowy zespół, który inspirował się jeszcze elementami folkowymi. W takim właśnie klimacie jest jedyne demo jakie wydali Black Snow. Zespół podchwyciła Aesthetic Death i na początek wypuszcza owianą już kultem EP'kę A Darker Shade of Evil. Opętańcze wrzaski Nordgarena na tej EP'ce spowodowały, że uszkodził sobie trwale struny głosowe i na reszcie wydawnictw nie śpiewa wcale albo okazjonalnie.
W 1995 roku scena black metalowa doznaje szoku bo Aesthetic wraz z Misanthropy Records wypuszczają debiutancki album Min Tid Skal Komme zawierający pięć chorych, połamanych, poplątanych, awangardowych hymnów. Całość piekielnie rozbudowana, z licznymi zmianami tempa i co najważniejsze z Hatlevikiem na wokalu, który co najważniejsze podołał zadaniu i mało tego okazał się być jednym z najlepszych norweskich wokalistów, który swoimi wrzaskami zawstydził wielu znanych. Wystarczy posłuchać 4 kawałka na płycie Englers piler har ingen brod i końcowego fragmentu tekstu jak odśpiewany jest fragment For min tid skal komme! i poda się na kolana. Aby szok był jeszcze większy na płycie głosu użyczyła norweska wokalistka popowa Marian Aas Hansen.
Podobnie jak dziwacy z Ved Buens Ende tak i Fleurety po wydaniu debiutu dopada pasmo porażek. Aesthetic nie przedłuża kontraktu z nimi a Misanthropy się rozpada. Na nowe dźwięki przyjdzie czekać do 1999 roku kiedy w barwach Supernal Music ukazuje się EP'ka Last-Minute Lies, która przedstawia nowe oblicze zespołu jeszcze mocniej awangardowe, psychodeliczne, jazzowe z odjechanymi partiami na saksofonie. W końcu w 2000 roku owa wytwórnia wydaje drugą płytę, która niedowiarkom otwiera oczy a niewierzącym przywraca wiarę. Fleurety wydaje album elektroniczno-jazzowy z pokręconymi rytmami, klawiszowymi odjazdami oraz pełen innych dziwnych dźwięków. Do kompletu niecodzienna okładka, ciekawa sesja zdjęciowa itp.
Ktoś zapyta - Kurwa, a gdzie black metal ? Wystarczy spojrzeć na listę zaproszonych gości. Prawie cała norweska czarna elita. Oto black metal.
Mija prawie 10 lat i ponownie pod sztandarem Aesthetic Fleurety wydaje EP'kę by potem jeszcze przeciągu dalszych ośmiu lat wydać jeszcze trzy a każda tylko na winylu w nakładzie 666 egzemplarzy. Duet dalej podąża dawno temu wyznaczonym kierunkiem i czas pokaże czy ukaże się jeszcze jakaś duża płyta, która być może znowu skosi kilkaset głów.
Skład:
Svein Egil Hatlevik - Drums (1991-present), Synthesizer (1993-present), Vocals (lead) (1994-present) Umoral, Strid, Stagnant Waters, ex-Dødheimsgard, ex-Aphrodisiac, ex-Self Spiller, ex-Transmogrification, ex-Zweizz
Alexander Nordgaren - Guitars (1991-present), Vocals (lead) (1991-1994), Bass (1993-1995) ex-I Left the Planet, ex-Mayhem (live), ex-Transmogrification
Per Amund Solberg - Bass (1994-?) ex-I Left the Planet
Vicotnik - Vocals (1994-?) Dødheimsgard, Strid, ex-Ved Buens Ende, ex-Manes, ex-Code, ex-Naer Mataron, ex-Aphrodisiac, ex-Endwarfment
Dyskografia:
1993 - Black Snow [demo]
1994 - A Darker Shade of Evil [EP]
1995 - Promo '95 [demo]
1995 - Min tid skal komme
1999 - Last-Minute Lies [EP]
2000 - Department of Apocalyptic Affairs
2009 - Ingentes Atque Decorii Vexilliferi Apokalypsis [EP]
2011 - Evoco Bestias [EP]
2013 - Et Spiritus Meus Semper Sub Sanguinantibus Stellis Habitabit [EP]
2017 - Fragmenta Cuinsvis Aetatis Contemporaneae [EP]
2017 - Inquietum [kompilacja]
2017 - The White Death
2017 - Trauma [single]
MA: https://www.metal-archives.com/bands/Fleurety/1018
BC: https://candlelightrecordsuk.bandcamp.com/music